Thursday, January 12, 2012

#16 - All In One Frame - the portrait




Koleksi potret fotografi 2011



Secebis lagi pengalaman dan kenangan di Hentian Duta yang boleh dikongsi. mungkin korang akan tertanya-tanya camna la menda camni boleh terjadi, camna dia boleh buka atau camna & camna.

Kali ini aku parkir di tempat yang aku rasa selamat, insya Allah. Bersebelahan dengan pagar JPWP. Tapi itulah, kita merancang dan mengharap, selebihnya ketentuan itu hak Allah swt.

Malam tu bas sampai ke Hentian Duta agak awal 30 minit, bergegas aku menuju ke kereta mengharapkan dapat sampai awal ke lokasi kediaman. Aku menekan remote tetapi kosong. Takdak sebarang bunyi atau lampu berkedip atau apa-apa.

Aneh! Kalaupun bateri dah kong, at least sisa sisa bateri tu masih mampu untuk menyalakan lampu kecil dengan cahaya yang lemah. Dan, aku tak syak apa-apa yang lebih besar cuma mengharapkan aku mampu menghidupkan injin dan running dalam setengah jam camtu. lantas membuka pintu menggunakan kunci secara manual, hati mula berdetik sesuatu tapi aku abaikan.

Aku memasukkan kunci dan'on' kan suis. Nyata takda apapa. Totally blackout!
Aku terus buka bonet depan. Nah! bateri kereta aku hilang, kena curi!

After all, dengan bateri henpon yang dah nazak aku cuba call dan sms kawan-kawan. Dan, terpaksa menunggu recovery sampai kurang lebih dua jam kemudian.

Again, everything happens for a reason, yang tersurat & tersirat.



No comments: