Sunday, October 17, 2010

Tutorial 1 - Membuat 'BLinK' atau kedip-kedip



Malam tadi adik pompuan aku yang baru pas PMR tu dok tanya tanya camna nak buat blog. Katanya kawan kawan dia kat sekolah pon dok bertanya juga kat dia. So aku cakap senang je and aku pon buat demo praktikal untuk dia. Hari ni tetiba aku terfikir, why not aku share apa apa tips tentang blog ni yang aku dah belajar dari kawan-kawan ataupon blog ataupun website yang lain kat sini. tapi kena permudahkan la. Tu je, kan?

So, sebagai permulaan, mari kita belajar membuat BLinK iaitu untuk menjadikan sesatu perkataan tu berkedip-kedip.


mymatahatijiwa.blogspot.com


Actually mudah je nak bagi word tu berkedip-kedip. Bila korang menulis blog posting, then tetiba korang rasa nak bagi satu word tu BLinKinG. Just taip kan macam contoh yang bawah nih.


Semudah itu je, korang gantikan la mymatahatijiwa.blogspot.com tu dengan word korang sendiri dan korang akan dapat word yang berkedip kedip macam kat atas tu hah.Maka meriahlah blog korang macam lampu kedip kedip malam raya lepas. =)




'Sifat seseorang tersembunyi disebalik lidahnya'

~Ali bin Abi Talib~




2 comments:

~FAWA~ said...

wow...tima tacih...

S4Z said...

hehehe..sesama. pasni kita letak tutorial len plak yg simple simple. :)