Saturday, August 20, 2011

Oleh Adam Khalis



Macam title kat atas tu, actually lama jugak aku simpan karya-karya agung ni. Trust me, one fine day bila depa-depa ni dah besaq, waktu tu barulah depa akan terasa nilai karya-karya macam ni.


Karya yang menunjukkan perkembangan dan permulaan seseorang. Even as a contengan tapi itu adalah imaginasi bebudak kecik ni.


Ce tengok gambar gajah yang dilukis, gajah tu berdiri beb. So, ce kita bayangkan apa la imaginasi sebenar yang bermain-main dalam kepala bebudak kecik nih.


Korang yang ada anak-anak kecik, anak-anak sedara ke, cucu-cucu ke, leh simpan karya-karya dorang. Better if kasi dorang ni melukis kat drawing block, then kalau bersih terus masukkan dalam frame dan gantung kat dinding. Semua tu akan jadi satu memori atau kenangan kat dorang.


Every man's memory is his private literature.


Apapon, selamat menghabiskan sepertiga terakhir Ramadhan, 10 malam terakhir. Moga Ramadhan kali ini lebih bermakna kepada kita.




Dari Abu Hurairah r.a; Bahawa Rasulullah s.a.w bersabda:
"Puasa itu perisai. Apabila orang itu berpuasa,
janganlah mengeluarkan kata-kata lucah dan tidak bercakap kasar.
Apabila ada orang yang mengajaknya berkelahi atau menghinanya
maka katakanlah aku sedang berpuasa."




2 comments:

Unknown said...

adik bongsu saya pun suka sangat melukis..tak terfikir nak framekan lukisan2 dia...cuma saya pernah belikan sketching book utk dia..entah ke mana dah hilang...hehehe

S4Z said...

Cik Tiniey

if ada lagi, cuba simpan & frame kan dengan wooden frame yg simple tu. cantik sebenarnya. =)